Saplication och Fora förlänger befintligt avtal i ytterligare 2 år.

Report this content

Fora AB och Saplication AB har som en fortsättning av samarbetet mellan företagen tecknat en förlängning på det befintliga 3-års avtalet avseende förvaltning av Foras affär i SAP miljö. Avtalet sträcker sig nu till december 2012.

”Tecknandet av en förlängning av det befintliga 3-årsavtalet med Saplication ger Fora en långsiktig tryggad SAP-förvaltning, med möjlighet att i ännu högre utsträckning effektivisera våra processer. Samarbetet med Saplication har fungerat bra och vi tar i och med detta avtals tecknande nästa steg, säger Agneta Norén, VD på Fora AB.

”Vi är mycket glada över att ha fått fortsatt förtroende att ansvara för Foras applikationer i SAP-miljö. Förlängningen av avtalet ger oss möjlighet att vidareutveckla vår strategi och ambition att stadsfästa vår roll som leverantör av förvaltningstjänster och bli en ännu bredare leverantör av verksamhetsnära SAP-tjänster, säger Samuel Holgersson, VD för Saplication AB.

Fakta om Saplication:
• Saplication AB bildades 2007 som en följd av IT Stockholms ABs förvaltningssamarbete med Fora AB. Saplication ingår i IT Stockholm koncernen som sedan 2002 erbjuder sina kunder effektiv och lönsam förvaltning av sina IT-system.  Saplications affärsidé är att erbjuda sina kunder effektiv och lönsam förvaltning av sina SAP-system.  Saplication Consulting AB är ett dotterbolag till Saplication AB och har som huvudsaklig uppgift att bistå med  expertis inom SAP för att hjälpa företag till åtgärder som leder till att företaget når sina affärsmål.

För mer information kontakta:
Samuel Holgersson, VD, Saplication AB, Mobil: 070-609 15 67, e-post:
samuel.holgersson@saplication.se

Mer om Fora
Fora AB är ett serviceföretag som förmedlar pengar och information som avser kollektivavtalade försäkringar och olika trygghetsförmåner mellan 200 000 företag och deras anställda och försäkringsbolag, fonder samt stiftelser. Varje år förmedlar Fora cirka 20 miljarder kronor. Fora sköter också information om och pensionsvalet för Avtalspension SAF-LO som omkring 2 miljoner privatanställda arbetare gör. Fora ägs av Svenskt Näringsliv och LO. Mer information och pressmaterial finns på
www.fora.se.

Taggar: