Saplication och Fora tecknar nytt 3-års avtal

Report this content

Fora AB och Saplication AB har som en fortsättning av samarbetet mellan företagen tecknat ett nytt 3-års avtal avseende förvaltning av Foras affärssystem i SAP-miljö. Avtalet sträcker sig till att börja med fram till december 2011.

”Tecknandet av ett nytt 3-årigt avtal med Saplication ger Fora en långsiktig tryggad SAP-förvaltning, med möjlighet för oss att i ännu högre utsträckning effektivisera våra processer. Samarbetet med Saplication har fungerat bra och vi tar i och med detta avtals tecknande nästa steg, säger Agneta Norén, VD på Fora AB”.

”Vi är mycket glada över att ha fått det fortsatta förtroendet att ansvara för förvaltningen av Foras applikationer i SAP-miljö. Detta långsiktiga avtal med Fora ger oss en unik möjlighet att vidareutveckla vår strategi och ambition att stadfästa vår roll som leverantör av förvaltningstjänster på den svenska SAP-marknaden, säger Samuel Holgersson, VD för Saplication AB”.

Fakta om Saplication:
• Saplication AB bildades 2007 som en följd av IT Stockholms ABs förvaltningssamarbete med Fora AB. Saplication ingår i IT Stockholm koncernen som sedan 2002 erbjuder sina kunder effektiv och lönsam förvaltning av sina IT-system.
• Saplications affärsidé är att erbjuda sina kunder effektiv och lönsam förvaltning av sina SAP-system.
• IT Stockholm och Saplication sysselsätter i dagsläget ett 70-tal konsulter främst inom branscherna Bank, Försäkring och Telekom.

För mer information kontakta:
Samuel Holgersson, VD, Saplication AB
Tel: 08 – 632 47 01, Mobil: 070-609 15 67, e-post: samuel.holgersson@saplication.se

Agneta Norén, VD, Fora AB
Tel: 08-787 40 04, Mobil: 070-531 31 21, e-post: agneta.noren@fora.se