Christer Åberg ny VD i Sardus

Christer Åberg har utsetts till ny VD i Sardus from den 1 juli 2007. Han efterträder Per Strömberg som varit VD sedan 2006. Christer Åberg är även VD för Atria Sverige.

Christer Åberg, som är VD för Atria Sverige sedan ett år tillbaka, har en bakgrund inom Unilever där han arbetat i 16 år, både i Sverige och internationellt. Christer Åberg är medlem av Atrias koncernledning och kommer parallellt att vara VD för både Atria Sverige och Sardus. Han kommer att leda den integrationsprocess som pågår mellan Sardus och Atria.

”Christer Åberg har, med sin mångåriga erfarenhet av dagligvaror och sin förankring inom Atria-koncernen, rätt bakgrund för att leda integrationsarbetet mellan de två företagen”, säger Matti Tikkakoski, koncernchef i Atria och styrelseordförande i AB Sardus.

”Jag ser fram emot att få engagera mig mer i Sardus verksamhet. Min första uppgift blir nu att smälta samman två framgångsrika företag, Sardus och Atria Sverige, till ett av Sveriges mest spännande matföretag.”, säger den tillträdande VDn Christer Åberg.

Helsingborg 2007-05-11
AB SARDUS