Andreas Broryd kommersiell chef SAS Ground Services

För att ytterligare öka kundfokusering och kommersialisering etablerar SAS Ground Services en ny funktion: Commercial. Andreas Broryd har utsetts som ansvarig.

I SGS pågående tillväxt blir Commercial en nyckelfunktion. Den ska ansvara för analys och konkretisering av nya affärsmöjligheter, marknadsföring och försäljning, inklusive Key Account Management.

Andreas Broryd är idag managementkonsult på PA Consulting Group. Han har de senaste åren arbetat med flygbranschen, främst med frågor som rör kommersialisering, verksamhetsutveckling och kostnadseffektivisering.

Tidigare arbetade Broryd inom finansbranschen som analytiker med fokus på tillgångssäkrade finansieringar. Han studerade på Mastersprogrammet på Handelshögskolan i Stockholm.

– Jag är övertygad om att Andreas Broryd tillför SGS kunskap och energi för att lyckas med sitt uppdrag, säger Hans-Otto Halvorsen, VD för SAS Ground Services. Han har erfarenheter från andra företag i liknande situationer samt kunskap om de utmaningar vår verksamhet står inför genom tidigare konsultuppdrag hos SGS.

Andreas Broryd är 33 år, bor på Södermalm i Stockholm och har två barn.

Han tillträder befattningen den 5 februari.