Avtal mellan SAS Ground Services och bmi i Chicago

bmi, ett av de största flygbolagen i Storbritannien, har slutit ett avtal med SAS Ground Services om markservice på O'Hare International Airport i Chicago. Avtalet gäller från den 21 juni.

bmi opererar dagligen med en avgång från Chicago till Manchester med flygplanstypen Airbus A330. bmi valde SAS Ground Services efter en omfattande utvärdering av flera konkurrerande anbud. Förändringen är den första gällande markservice sedan bmi startade sin verksamhet på O'Hare 2001. – Avtalet innebär att bmi ökar både kostnadseffektivisering och servicenivå, säger Peter Thorn, General Manager Commercial bmi. Samarbetet gör det möjligt att tidigt introducera elektroniska biljetter på sträckan, vilket är en stor fördel för våra kunder. Det är också positivt att passagerarservicen sköts av ett företag som redan hanterar Star Alliance, med de synergier och den kompetens det innebär. – Vi är mycket glada över att ha slutit detta avtal med bmi, vilket betyder att vi nu kan räkna ännu ett flygbolag av hög kvalitet till våra kunder, säger Flemming Alsing, ansvarig för avtalet i SAS Ground Services International.