SAS Ground Services och Britannia Airways tecknar skandinaviskt avtal

Britannia Airways AB har tecknat ett avtal för Skandinavien med SAS Ground Services. Det innebär att Britannia Airways förnyar nuvarande kontrakt av mark-hanteringstjänster med SAS Ground Services för en 3-årsperiod. Det rör sig om drygt 2000 flygavgångar per år. En test med automater för check-in har nu inletts för Britannia Airways kunder på flygplatserna Arlanda i Sverige och Oslo Lufthavn Gardermoen i Norge. Test kommer även att starta inom kort på Copenhagen Airport i Danmark. – Ett kontinuerligt arbete för att säkra och förbättra kvaliteten pågår i tätt samarbete med SAS Ground Services. Det förnyade avtalet gör att vi tillsammans kan fortsätta effektivisera och hitta operationella lösningar till gagn för bägge parter, säger Peter Ahlström, Director Ground Operations på Britannia Airways AB. – Vi är mycket glada över att vårt långa och goda samarbete med Britannia Airways kommer att fortsätta, säger Madeleine Raukas, VD för SAS Ground Services Sverige AB. Det förnyade avtalet inkludera även följande flygbolag i TUI Group: Britannia Airways Ltd, Hapag Lloyd, Corsair, Tui Airlines Belgium, Thomsonfly och TUI Airlines Nederland N.V.