SAS Ground Services och MyTravel Airways tecknar fyraårigt samarbetsavtal

MyTravel Airways och SAS Ground Services (SGS) har tecknat ett fyraårigt strategiskt samarbetsavtal om markhanteringstjänster. Både passagerarservice och ramphantering ingår.

SGS är nu prioriterad leverantör för MyTravel Airways på flyg-platser i Skandinavien. Avtalet lägger också grunden för ett strategiskt partnerskap på flyg¬platser utanför Skandinavien.

Som en följd börjar SGS den 1 april hantera MyTravel Airways på Malmö-Sturup. Den 1 maj sker motsvarande på Bergen-Flesland och Stavanger-Sola. Övriga flygplatser som MyTravel Airways beflyger i Skandinavien hanteras redan av SGS: Stockholm-Arlanda, Göteborg-Landvetter, Oslo-Gardermoen, Trondheim-Værnes och Köpenhamn.

– Vi önskar höja kvaliteten på servicen till våra resenärer - särskilt vid hemkomsten - där en snabb hantering av t.ex. bagage är ett fokusområde. Det utökade samarbetet ger oss också ekonomiska fördelar och en enhetlig hantering på flygplatserna i Skandinavien. Det förbättrar möjligheten att leva upp till vår vision "Luftens bästa val" och vi ser fram emot ett gott samarbete med SGS, säger Bent Erlandsen, Operationell Direktör för MyTravel Airways.

– Det är mycket tillfredsställande att vårt goda samarbete med MyTravel Airways nu fördjupas och utökas, säger Hans-Otto Halvorsen, VD för SAS Ground Services. Det ger oss tillsammans ännu bättre möjligheter att finna sätt att förenkla och förbättra för MyTravel Airways resenärer.