Nyutnämningar inom SAS Technical Services ledningsgrupp

Report this content

Chief Financial Officer Pär Christiansen (33), fil.kand i ekonomi och civilingenjör, har utsetts till Chief Financial Officer vid SAS Technical Services AB med början den 1 september 2006. Pär Christiansen har haft flera olika nyckelpositioner inom SAS-koncernen sedan 2003. Han har lett utvecklingsprojekt inom Inflight Services och ingått i gruppen för Corporate Business Control, där han har haft huvudansvaret för koncernens besparingsprogram ”Turnaround 2005”. Sedan 2006 har Pär Christiansen suttit i ledningsgruppen för SAS Airline Support Businesses, där han har arbetat med strategiska utvecklingsprojekt, kvalitetsutveckling osv. Pär Christiansen är också ledamot av styrelserna för SAS Technical Services, SAS Ground Services och SAS Media. Chief Commercial Officer Lars Kleppe (46) har utsetts till Chief Commercial Officer vid SAS Technical Services AB med början den 1 september 2006. Hans främsta uppgift på den nya tjänsten blir att öka företagets kundfokus. Lars Kleppe har närmast varit VD för och styrelseledamot i Balfour Beatty Rail AB som arbetar med utveckling och byggande av järnvägsinfrastruktur. Lars Kleppe har även haft ledande befattningar såsom Divisional Director och Marketing/Sales Manager vid Adtranz Sweden. Han har också varit anställd vid ABB. För ytterligare information, kontakta Pär Christiansen, Chief Finacial Officer, SAS Technical Services, +46 70 997 1854 Lars Kleppe, Chief Commercial Officer, SAS Technical Services, + 46 70 997 3605 SAS Technical Services Communications Högupplösta bilder på Pär Christiansen och Lars Kleppe finns på SAS Technical Services webbplats: www.sastechnicalservices.com