Hit flyger SAS i juli

SAS presenterar nu trafikprogrammet för juli. Totalt ökas kapaciteten från 30 flygplan i juni till drygt 40 i juli, vilket motsvarar knappt 30 procent jämfört med motsvarande period förra året.

I takt med att efterfrågan sakta men säkert ökar så återupptar SAS flygningar till fler destinationer från Köpenhamn, Oslo och Stockholm. Förutom ett antal rutter från Köpenhamn återupptar SAS även internationella flygningar från Oslo till exempelvis Reykjavik, samt fortsätter operationerna till Finland och London från Stockholm.

Ytterligare destinationer kommer successivt att läggas till från samtliga tre länder när efterfrågan återvänder.

- I och med att restriktioner och inreseregler lättar i olika länder ser vi en ökning i efterfrågan på resor. Det är fortsatt viktigt att du som resenär håller dig informerad om vilka regler som gäller för respektive land och destination, och att du stannar hemma om du har symptom. Vi vill också påminna våra kunder om de åtgärder som SAS vidtagit för att minska risken för smittspridning och de förändringar det innebär för din resa, till exempel kravet på munskydd under flygresan, säger Freja Annamatz, presschef, SAS.

Här kan du läsa mer om trygga resor med SAS och SAS trafikprogram för sommaren

I juli kommer SAS att flyga till följande destinationer:

Från Köpenhamn:

•    Helsingfors
•    Oslo
•    Köpenhamn

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

About Star Alliance:

The Star Alliance network was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognised by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award and Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines, and United. Overall, the Star Alliance network currently offers more than 18,800 daily flights to 1,317 airports in 193 countries. Further connecting flights are offered by Star Alliance Connecting Partner, Juneyao Airlines.

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.