Hit flyger SAS i juni

Som tidigare kommunicerats återupptar SAS nu successivt trafiken på ett antal rutter under juni månad, vilket innebär att SAS ökar kapaciteten från 15 till 30 flygplan. SAS presenterar nu rutterna som återupptas under senare delen av juni månad.

Många av de nya rutterna som återupptas under andra halvan av juni kommer att flygas från Köpenhamn. Från Köpenhamn återupptar SAS 16 nya rutter till länder som Tyskland, Belgien, Island, Färöarna, Litauen, Spanien, Frankrike, Grekland och Kroatien.

I slutet av juni återupptar SAS trafiken från Stockholm till ett antal medelhavsdestinationer: Palma i Spanien, Nice i Frankrike, samt Aten och Thessaloniki i Grekland. Inrikes Sverige återupptar SAS nu rutter till Visby och Östersund.

I Norge lägger SAS till en rutt till Split i Kroatien och ökar något frekvenserna på inrikesrutterna, där SAS i juni trafikerar på alla destinationer.

Här kan du läsa mer om SAS trafikprogram i juni.

Nya linjer med start 15/6:

• CPH-Bryssel (dagligen utom lördagar)
  • CPH-Düsseldorf (dagligen utom lördagar)
  • CPH-Färöarna (tisdag, torsdag, söndag)
  • CPH-Hamburg (dagligen utom lördagar)
  • CPH-Milano (måndag, onsdag, fredag, söndag)
  • CPH-München (dagligen utom lördagar)
  • CPH-Palanga (måndag, onsdag, fredag, söndag)
  • CPH-Reykjavik (måndag, onsdag, fredag, söndag)
  • CPH-Stuttgart (tisdag, torsdag, söndag)
  • CPH-Trondheim (måndag, onsdag, fredag)
  • CPH-Vilnius (dagligen utom lördagar)
  • ARN-Aten (redan från 6/6 (lördag)
  • ARN-Palma de Mallorca (lördag)
  • ARN- Östersund (dagligen utom lördag)
  • ARN- Visby  från den 18/6 (dagligen utom lördagar)

Nya linjer med start 20/6:

• CPH-Aten (måndag, lördag)
  • CPH-Frankfurt (dagligen utom lördagar)
  • CPH-Malaga (lördag)
  • CPH-Nice (lördag)
  • CPH-Split (onsdag, lördag)
  • OSL-Split (lördag)
  • ARN-Nice (lördag)
  • ARN-Thessaloniki (lördag)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.