Idag går 4 miljoner svenskar på semester

Alla semesterfirare är inte helt övertygade om att den svenska sommaren kommer att leverera. Juni har som bekant regnat bort i större delen av landet och för att försäkra sig om sol bokar svenskarna resor som aldrig förr. I juni hade SAS mer än 20% fler besökare än samma månad föregående år på sas.se. Men solgaranti verkar inte vara det absolut viktigaste för SAS resenärer. Många vill flyga inrikes och till storstäder uti världen.

Topp 10 destinationer som flest svenskar söker på sas.se just nu:

Luleå
London
Göteborg
Malmö
New York
Köpenhamn
Umeå
Barcelona

Storstäderna dominerar även när SAS EuroBonus-medlemmar tar ut bonusresor för sina intjänade poäng, vilket många väljer att göra under sommarsemestern. I topp ligger New York, London och Paris, tätt följda av Köpenhamn, Bangkok, Rom och Nice. Vill man ändå till solen har SAS fortfarande resor kvar till många resmål runt Medelhavet, till exempel till Nice,Palma de Mallorca och Dubrovnik

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender ger en smidig överblick på våra inrikesflyg och utrikesflyg. För mer information, besök www.sas.se.

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.