• SAS/

Inbjudan till telefonkonferens i samband med SAS rapport för första kvartalet 2020

Delårsrapporten för perioden 1 november 2019 till 31 januari 2020 publiceras onsdagen den 26 februari 2020,
cirka kl 08.00 (CET).
En telefonkonferens och webcast för investerare, analytiker och media kommer att hållas kl. 10.00 (CET).

Rickard Gustafson, President & CEO och Torbjørn Wist, Executive Vice President & CFO presenterar och kommenterar rapporten.

Presentationen sker på engelska via telefon eller https://www.sasgroup.net

Ingen föranmälan krävs.

Kontaktinformation för konferenssamtal:

DK: +45 354 455 77 FI: +358 981 710 310 NO: +47 235 002 43 SE: +46 8 566 426 51

UK: +44 3333 0008 04

Pin: 68421124#

Presentationen och delårsrapporten kommer att finnas tillgänglig på https://www.sasgroup.net efter publiceringen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Michel Fischier, VP Investor Relations, +46 70 997 0673

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med över 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 % och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.

För ytterligare information besök https://www.sasgroup.net