Karin Nyman ny kommunikationsdirektör i SAS

Karin Nyman har utsetts till SAS nya kommunikationsdirektör. Karin Nyman är för närvarande marknads- och kommunikationsdirektör på vård- och omsorgsbolaget Ambea och hon tillträder sin nya tjänst i SAS i mars 2016.

Karin Nyman kommer att tillträda som kommunikationsdirektör i SAS, Skandinaviens största flygbolag, och får därmed ansvar för SAS övergripande kommunikationsarbete, både internt och externt. Hon kommer att rapportera till SAS koncerndirektör och Chief of Staff, Carina Malmgren Heander.

-          Vi är mycket glada över rekryteringen av Karin Nyman. Jag ser att hennes erfarenhet inom både förändringsarbete och strategisk kommunikation kommer bidra till att förstärka vårt kommunikationsarbete både internt och externt, säger Carina Malmgren Heander, koncerndirektör och Chief of Staff SAS.

Karin har arbetat som marknads- och kommunikationschef sedan 1997, de senaste åtta åren på Ambea med dotterbolagen Vardaga och Nytida samt på Carema Sjukvård. Dessförinnan har hon varit marknads- och kommunikationschef på bland annat Citat och Sybase.

-          SAS befinner sig i en intressant fas med både stora möjligheter och utmaningar. Det finns ett publikt intresse att bygga kommunikationen på och jag ser framemot att få leda det arbetet. Jag kommer från ett företag som har gjort ett framgångsrikt förändringsarbete de senaste åren och där kommunikationen har spelat en central roll. Den erfarenheten kommer jag att använda mig av i min nya roll.

Karin Nyman ersätter Marta Tiberg som går vidare till nya utmaningar utanför SAS.

SAS Pressjour