Michel Fischier ny IR-chef på SAS

SAS har utsett Michel Fischier till ny chef för investerarrelationer på SAS. Han kommer närmast från en tjänst som IR-chef på Hoist Finance.

Michel Fischier har omfattande erfarenhet av att leda IR-arbete inom flera större organisationer och kommer närmast från Hoist Finance, där han har varit IR-chef sedan 2016.

- Jag ser fram emot att välkomna Michel Fischier till SAS. Investor relations är ett angeläget område, som levererar snabb och korrekt information till marknaden samt tar emot viktig feedback till företaget. Michel tillför värdefull erfarenhet i detta avseende och kommer att bidra till att driva utvecklingen av agendan för investerarrelationer framåt, säger Torbjørn Wist, CFO på SAS.

Michel Fischier tillträder sin tjänst i SAS den 14 januari 2019 och ersätter då Magnus Hurst som varit tillförordnad IR-chef.

- Som många andra i Skandinavien har jag en lång relation till SAS som kund. Under det senaste decenniet har jag uppskattat bolagets förändringsresa i form av ökat kundfokus och ett förbättrat erbjudande. Jag är därför entusiastisk över att börja som SAS nya IR-chef och ödmjuk inför utmaningen att kommunicera SAS värden och den fortsatta finansiella förbättringsresa som bolaget gör, till investerare och övriga intressenter, säger Michel Fischier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till destinationer i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 28 partners erbjuda över 1 300 resmål världen i 191 länder. För mer information, besök www.sas.se.

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.