SAS EuroBonus firar 25 år

Report this content

Idag är det 25 år sedan SAS introducerade ett av Europas första lojalitetsprogram. Det, som började som en enkelt s.k. ”frequent flyer”- program, har idag utvecklats till ett av världens ledande lojalitetsprogram. SAS firar bland annat det med extra bra erbjudanden under dagen.

SAS EuroBonus har vuxit kraftigt sedan lanseringen den 27 april 1992, och har idag nästan fem miljoner medlemmar. Varje år blir listan över samarbetspartners allt längre, till förmån för medlemmarna, som idag kan tjäna poäng på tusentals ställen. Poäng som kan användas till flygresor, hotell, hyrbil eller i SAS EuroBonus-shop.

– Idag har vi 4,8 miljoner EuroBonus-medlemmar och vi räknar med att vara uppe i 5 miljoner vid utgången av 2017. Hemligheten bakom den fantastiska ökningen är att vi, ända sedan starten, har lyssnat på våra kunder, vad de behöver och vad de vill ha. Vi strävar hela tiden efter att ge våra lojala kunder de bästa fördelarna och den bästa servicen, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produkt- och kundlojalitet på SAS.

SAS medlemmar kan idag tjäna poäng på allt från flygbiljetter, hyrbil, hotell och elräkning till shopping och dagliga inköp eller varje gång de betalar med SAS Eurobonus-kreditkort.

– Vi fortsätter med att utvidga användningen av EuroBonus i vardagen och kommer fortsätta att utöka med fler samarbetspartners. EuroBonus handlar inte bara om flygresor, bilar och hotell, det handlar också om vardagslivet och om att skapa en gemenskap för våra medlemmar, säger Stephanie Smitt Lindberg.

EuroBonus fortsätter att fokusera på att stärka lojalitetserbjudandet, kundservice, enkelhet när det gäller att tjäna och lösa in poäng, och på att trygga att EuroBonus-medlemmar alltid får mer – med SAS i vardagen och tillsammans med varandra.

SAS firar EuroBonus 25-årsjubileum hela 2017 med fina EuroBonus-erbjudanden, award-kampanjer, extra bra poängerbjudanden hos våra samarbetspartners och extra bra jubileumskampanjer. Idag, den 27 april fram till kl. 24, kan SAS resenärer exempelvis boka biljetter till Bryssel, Amsterdam, Paris och Berlin från 349 kr.

Om SAS EuroBonus
SAS EuroBonus lanserades 1992 som ett flygbonusprogram, där SAS resenärer kunde tjäna poäng när de flög med SAS. Under åren har det ständigt tillkommit nya möjligheter att tjäna poäng och idag är programmet mycket mer än ett frequent flyer-program. 2002 kunde medlemmarna till exempel tjäna poäng på aktiviteter i samband med resor, som hyrbil och hotell. 2009 kunde SAS resenärer tjäna poäng på vardagsutgifter, som banktjänster, el och drivmedel och i mere end 10 år har samarbetet med American Express och MasterCard gjort det möjligt för medlemmarna att tjäna poäng varje gång de betalade med ett SAS co-branded kort. Nu har ännu fler partners tillkommit. Bland att har SAS nyligen inlett ett samarbete med mer än 350 företag, så nu kan SAS resenärer kan tjäna poäng på över 1000 fysiska inköpsställen – allt från restauranger och klädaffärer till bensinstationer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 450 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 190 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net