SAS förbättrar för frekventa resenärer

SAS koncernens årsresultat har idag presenterats i Stockholm. Samtidigt informerade SAS nye VD och koncernchef Mats Jansson om kommande nyheter vad gäller produkter och service för de största kundgrupperna som reser med SAS – de frekventa resenärerna.

– Det ska löna sig att vara en lojal kund hos SAS, säger Mats Jansson i en kommentar.

De som reser ofta kommer att märka förändringarna från bokning till ankomst. Nya tjänster för att förenkla resandet införs. Redan innan resan börjar kommer passageraren att märka att det blir smidigare i kontakten med SAS. Nya elektroniska lösningar som utökade möjligheter till elektronisk incheckning via internet och uppgraderingar av SAS Mobile Portal införs successivt.

Fast Track Security introduceras på ännu fler flygplatser, vilket innebär snabbare och smidigare passage till planet. Loungerna görs attraktivare genom olika åtgärder, som till exempel de nyligen lanserade tjänsterna gratis internet och telefoni via Skype. Väl ombord erbjuds passagerarna i Business och Economy Extra ett förbättrat utbud av mat och dryck och passagerarna i Economy som önskar förtäring kommer att erbjudas ett nytt utbud av varor till försäljning.

Alla SAS kundundersökningar visar att personligt bemötande och god service prioriteras högt av de frekventa resenärerna och därför har detta område legat i fokus för SAS förändringsarbete.

Punktlighetsarbetet ges högsta prioritet. Scandinavian Airlines resenärer ska kunna lita på tidtabellen. Ett intensivt arbete har också genomförts för att förbättra leveransen av bagage till passagerarna vid ankomst.

De mest frekventa resenärerna inom EuroBonus som har nått upp till Guld-nivå ska kunna räkna med en förbättrad och mer personlig service och se fram emot mer attraktiva erbjudanden på ett antal områden.

SAS Group Corporate Communications

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.