SAS ledning nappar på Ryanairs erbjudande om gratisbiljetter

Report this content

SAS ledning tar emot ”gratis” biljetter från Ryanair för att ta reda på hur mycket det egentligen kostar att resa med världsmästaren i dolda avgifter. - När världsmästaren i avgifter vågar vara fräcka nog med att komma med denna inbjudan samma vecka som de kraftigt höjer bagageavgiften ytterligare en gång är det klart att vi tackar ja till detta erbjudande. Nu kan vi en gång för alla få klarhet i vad det faktiskt kostar att flyga med Ryanair när man räknar in avgifter för bagage, incheckning, val av säte och kreditkortsbetalning. Med SAS är allt detta inkluderat i priset, säger SAS koncernens kommunikationsdirektör Claus Sonberg. Tidigare i veckan släppte Ryanair nyheten att det nu kostar hela 70 Euro att ta med sig bagaget på resan. Över 700 kronor för att checka in bagage måste vara världsrekord i bagageavgift, och för lägre pris än så kan du resa komfortabelt med SAS till hela Europa och då få ditt bagage med gratis. - Det kommer dessutom bli intressant att se hur mycket tid som kommer att gå till spillo när man ska ta sig till och från flygplatser som ligger långt bort från staden man egentligen ska till. Jag misstänker att större delen av arbetsdagen eller semestern går till att ta sig till och från dessa flygplatser, säger Claus Sonberg. Han kommer så fort som det är praktiskt möjligt göra sin första resa med Ryanair. I en färsk undersökning bland cirka 2000 skandinaver svarade 58% att den mest irriterade avgiften när de reser är att behöva betala för att checka in sitt bagage. För att boka biljetter med flygbolaget där allt ingår, vänligen gå till www.sas.se.

Taggar: