• SAS/

SAS Lounger fortsätter att utvecklas – avslutar samarbete med tredjeparts-lounger

På grund av felaktig information i TTO Scandinavia som sedan spridits vidare i media, så förtydligar SAS här vårt starka erbjudande kring SAS Lounger och Fast Track och samarbeten med externa parter som kommer att avslutas.

SAS har de senaste åren satsat och investerat stort i våra egna SAS Lounger, bland annat på Arlanda, Oslo och Göteborgs flygplatser, och vi fortsätter att investera i SAS Lounger och Fast track där flest av våra resenärer reser med oss. Förutom genomförda investeringar så kommer SAS framåt att utveckla bland annat SAS Lounge Arlanda inrikes och SAS Lounge Gardemoen inrikes och våra internationella SAS lounger i New York, Paris och Chicago. Vi investerar även stort i vårt kunderbjudande i digitala lösningar, snabbaste höghastighets-WiFi nya och uppgraderade kabiner i hela SAS flottan, 30 helt nya, bränsleeffektivare flygplan, marknadens och lanserade under året en ny satsning på mat & dryck.

För att kunna fortsätta denna investeringen och utvecklingen av SAS egna Lounger där flest reser med oss så kommer vi att avsluta samarbeten vi haft med utvalda tredjeparts-lounger och 7 Fast Tracks (inte 24 som figurerat i media).

SAS som är en av grundarna av Star Alliance, och på många av orterna där dessa samarbeten nu avslutas finns en Star Alliance lounge och tillsammans erbjuder vi tillgång till över 1 000 lounger över hela världen.

Fullständig lista över SAS Lounger, som inte stängs, och de tredje-parts lounger och 7 Fast tracks, som vi avslutar där vi haft ett samarbete:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, som i år fyller 70 år, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med omkring 800 flygningar per dag till 117 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 27 flygbolag erbjuda fler än 18 450 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 190 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net #SAS70