SAS och NextJet förstärker samarbete

SAS and NextJet inleder, från och med idag, ett partnersamarbete som inkluderar code-share på NextJets 11 linjer till och från Stockholm, respektive Köpenhamn, med anslutning till och från alla SAS flyg.

-    Vi är väldigt positiva till att samarbeta med NextJet. Tillsammans med NextJet ger vi våra kunder möjligheten till att enkelt och smidigt resa från mindre orter till ännu fler orter i Sverige och vidare ut i världen via Arlanda eller Köpenhamn, säger Simon Pauck Hansen, Vice President Partners and Alliances, SAS.

Samarbetet innebär också att NextJets passagerare som reser i Business class och transfererar till/från SAS flyg får tillgång till SAS Lounger och SAS Fast Track security i Köpenhamn och på Arlanda. Även passagerare bokade i SAS Economy Extra har tillgång till SAS Fast Track.

NextJet är ett svenskt flygbolag som bedriver reguljärtrafik på ett antal inrikeslinjer mellan Sveriges nordliga städer och Stockholm. NextJet trafikerar även linjen Visby-Stockholm samt linjen Örebro-Linköping-Köpenhamn.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
E-mail: malin.selander@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender ger en smidig överblick på våra inrikesflyg och utrikesflyg. För mer information, besök www.sas.se.