SAS ökar antalet flygningar till och från Tyskland

I vintertidtabellen 2017/2018 sätter SAS nu in fler än 25,000 extra flygstolar till och från Berlin.

SAS ökar nu med över 200 extra flygningar till Berlin från Stockholm och Köpenhamn, från november till mars.

Utöver denna ökning ser SAS på att lägga till ytterligare flygstolar under både vintertidtabellen och även under nästa års sommartidtabell på linjerna till Berlin och Düsseldorf från Stockholm och Köpenhamn.

- Vi anpassar vårt nätverk efter våra resenärers behov och önskemål och ser en fortsatt stor efterfrågan på flygningar till och från Tyskland, säger Anders Wahlström, Försäljningschef SAS Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 191 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net