SAS öppnar ny linje till Warszawa från Stockholm

Från och med den 1 maj 2020 kommer SAS att flyga direkt från Stockholm till Warszawa. Den nya rutten från Stockholm, Arlanda, ökar tillgängligheten till en av de viktigaste knutpunkterna i regionen och kompletterar den redan befintliga SAS-linjen från Köpenhamn till Warszawa.

Den nya rutten kommer att trafikeras två gånger dagligen på vardagar, med en tidtabell som passar affärsresenärer, och dessutom en gång på söndagar. Biljettförsäljningen börjar den 3 februari 2020.

– Vi gläder oss åt att kunna erbjuda ytterligare en linje, direkt från Arlanda, med en attraktiv tidtabell som ansluter Warszawa med Skandinavien. Banden mellan de båda regionerna är starka, och vi är mycket glada över att kunna öka vårt utbud det stora antalet affärsresenärer som reser mellan Polen och Sverige, säger Karl Sandlund, EVP Commercial.

Resenärer som flyger med SAS kan frivilligt välja att köpa biobränsle och på så sätt bidra till att minska de klimatpåverkande koldioxidutsläppen med upp till 80 procent. SAS koldioxidkompenserar även för alla EuroBonus-medlemmars biljetter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.