SAS Smart Pass introduceras i hela Skandinavien

Efter stor succé bland testgrupper, kommer det nya SAS Smart Pass bli tillgängligt i hela Skandinavien. SAS blir därmed ett av de första flygbolagen i världen med att fullt ut introducera SAS Smart Pass till sina kunder för att skapa en ännu enklare, effektivare och snabbare process genom flygplatsen för sina kunder.

SAS mest frekventa resenärer i Malmöområdet har under vintern 2011 testat SAS Smart Pass och nu väljer SAS, som ett av de första flygbolagen i världen, att introducera sin nya produkt, i hela Skandinavien. SAS Smart Pass är en av SAS många produkter som fokuserar på att förenkla, effektivisera och spara tid för resenärerna.

SAS Smart Pass bygger på det senaste inom mobila tjänster, NFC (Near Field Communication), vilket är en trådlös kommunikationsteknik och innehåller en sändare som aktiveras när den kommer nära en läsare. Läsare kommer finnas på flygplatsens alla beröringspunkter: Self Service Automaterna, Security, Fast Track, Lounger, Tax Free shops och vid ombordstigning. Resenären fäster sitt SAS Smart Pass på sin mobiltelefon och håller sedan upp den mot läsaren för att passera, vilket ger ett snabbt och smidigt flöde genom hela flygplatsen.

-Kundundersökningar visar att våra kunder verkligen uppskattar våra mobila tjänster. Vi ser att mobilen och NFC är framtiden, och vi är stolta att som ett av de första flygbolagen i världen erbjuda denna smarta lösning till våra mest lojala kunder så vi kan effektivisera deras resa ytterligare. Den lyckade testen av SAS Smart Pass visar också att våra kunder är mycket nöjda med produkten och att SAS är på rätt väg, säger Lena Rökaas, chef för produkt och kundservice på SAS.

SAS Smart Pass kommer att bli tillgänglig för alla EuroBonus Guldmedlemmar och utrullningen sker kontinuerligt på samtliga destinationer i Skandinavien med start i september 2011.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
P