SAS UTSER NY PRESSCHEF I SVERIGE

SAS har utsett Pia Herrera till ny presschef i Sverige. Pia kommer tillsammans med kollegorna i kommunikationsteamet att bidra till SAS fortsatta arbete med att stärka relationerna med media, kunder och andra intressenter i Sverige.

Pia Herrera kommer med en omfattande erfarenhet från mediebranschen, där hon har arbetat som journalist och programledare på Sveriges Radio och Sveriges Television. Pia har även tidigare arbetat som pressekreterare på Skatteverket och inom rese- och flygindustrin, vilket ger henne ytterligare henne värdefulla insikter och erfarenheter som kommer att gynna SAS proaktiva arbete med media, PR och kommunikation.

"Jag ser fram emot att arbeta med SAS och bidra till att stärka SAS varumärke och kommunikation på den svenska marknaden. SAS har en stark historia och en spännande framtid, och jag är hedrad över att få vara en del av den resan”, säger Pia Herrera.

Tidigare i sommar annonserade SAS att även Norge får en ny presschef, Øystein Schmidt, per första augusti. Pia startar som presschef den 12 augusti.

Förstärkt kommunikationsteam

"Vi är mycket glada över att välkomna Pia och Øystein till SAS-familjen. Deras erfarenhet och expertis kommer att vara ovärderliga för vårt arbete med att stärka och bygga vidare på relationerna med våra intressenter i både Sverige och Norge”, säger SAS kommunikationsdirektör Mads Brandstrup Nielsen.

Alexandra Lindgren Kaoukji ansvarar redan för relationerna och mediearbetet i Danmark och internationellt, och formar tillsammans med Pia och Øystein ett starkt team av erfarna presschefer som kommer att driva viktiga frågor framåt såsom hållbarhetsarbetet och att bygga ett starkt och konkurrenskraftigt SAS. "Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att säkerställa att vi fortsätter vara en ledande aktör inom branschen”, fortsätter Brandstrup.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag sedan 1946 och har sin huvudsakliga hub på Köpenhamns flygplats (CPH), med kompletterande hubbar i Oslo (OSL) och Stockholm (ARN). Vårt uppdrag är att binda samman Skandinavien med världen och världen med Skandinavien. Varje år transporterar SAS fler än 25 miljoner passagerare och 55 ton gods till 135 destinationer i Europa, USA och Asien. Vi har över 10 000 engagerade kollegor och samarbetar med både partners och kunder för att åstadkomma genomgripande förändringar inom flygbranschen.. Vi har åtagit oss att uppnå nettonollutsläpp till 2050, vilket ligger helt i linje med våra grundares visionära anda: ”Att gå från det gamla till det nya är den enda tradition värd att bevara”. Innovation och samhälleliga framsteg utgör kärnan i vår verksamhet. För mer information, besök vår webbplats på SAS | Flyg till Skandinavien, Europa, USA, Kanada och Asien eller följ oss på sociala medier för att ta del av nyheter och kampanjer.