SVENSKA FOTBOLLFÖRBUNDET VÄLJER SAS

Svenska Fotbollförbundet har valt SAS som partner för inrikes och internationella flygningar.

SAS erbjuder drygt 800 dagliga avgångar till 123 destinationer och tillsammans med Star Alliance ett omfattande nätverk världen över. Detta var några av anledningarna till att Svenska Fotbollförbundet nu valt att teckna avtal med SAS.

– I vår verksamhet har vi behov av flygningar både nationellt och internationellt där en flygpartner med ett brett destinationsnät är en av flera avgörande faktorer. Flexibilitet vid ombokningar och hantering av bagage är viktiga komponenter vid våra landslagssamlingar, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på SvFF.

– Fotboll är en av våra största och mest älskade idrotter och vi på SAS är mycket stolta över det förtroende vi fått att flyga landslaget till nya framgångar, säger Anders Wahlström, försäljningschef SAS Sverige.

SAS flyger direkt från Skandinavien till en rad fotbollsstäder i Europa. Till sommaren öppnar SAS även nya linjer till Birmingham, Genoa och Verona och ökar antalet avgångar till bland annat Lissabon.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS flyger över 30 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag på 272 linjer till 123 destinationer i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 27 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 191 länder. Utöver flygverksamhet ingår även marktjänsthantering, tekniskt underhåll och frakttjänster i SAS verksamhet. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.