Svenska staten förlänger utrikesavtal med SAS

Statens Inköpscentral för Kammarkollegiet har förnyat avtalet om utrikes flygresor med SAS.

Det innebär att SAS får fortsatt förtroende att flyga svenska statens anställda fram till september 2019. Avtalet tecknas av den statliga förvaltningsmyndigheten Kammarkollegiet och är värt cirka 200 miljoner kronor för perioden.

– Vi är glada och stolta över att svenska staten än en gång väljer att förnya avtalet med oss. Vi ser det som ett bevis på att de anställda som reser i tjänsten uppskattar upplevelsen att flyga med oss och det vi erbjuder, allt från tidtabeller till service. Vi hälsar dem fortsatt varmt välkomna ombord hos oss på SAS, säger Markus Ek, global företags- och agentförsäljningschef på SAS.

Avtalet är en förlängning med tolv månader och gäller fram till 30 september 2019 och gäller för utrikes flygresor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS flyger över 30 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag på 272 linjer till 123 destinationer i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 27 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i över 190 länder. Utöver flygverksamhet ingår även marktjänsthantering, tekniskt underhåll och frakttjänster i SAS verksamhet. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.