SVENSKARNAS FAVORITER I VINTER ÄR STORSTÄDER, GOLF OCH VÄRME

SAS upplever just nu stark efterfrågan på resor till framför allt London, Malaga och Miami. London är fortsatt den mest populära destinationen, även för norrmän och danskar.

Storstäder är populära destinationer men SAS ser också en stark efterfrågan på skid- och golfresor. Svensk skidåkning lockar en växande publik, vilket har resulterat i att SAS har ökat kapaciteten mellan Stockholm och Östersund och även frekvensen mellan Stockholm och Kiruna. Den här vintern startar SAS flyga från Köpenhamn till Östersund redan före jul och kommer fortsätta flyga en till två gånger i veckan fram till efter sportloven. Även de norska fjällen är populära och SAS ökar därför avgångarna till Tromsø både från Stockholm och Köpenhamn.

Alperna förblir en ständig favorit som fortsätter locka svenskarna under vintern, SAS ökar därför kapaciteten till skiddestinationer som Geneve, Zürich, Salzburg och Torino. För att möta skandinavernas reslust har SAS även öppnat de nya rutterna Bangkok från Köpenhamn, Agadir från Köpenhamn och Stockholm, samt för vintersäsongen återupptagit rutten till Miami från både Köpenhamn och Stockholm.

Erik Westman, Chief Revenue Officer på SAS, delar med sig av insikter om reslusten: "Reslusten fortsätter vara stark från Sverige, och vi strävar efter att snabbt anpassa oss genom att öka kapaciteten till redan populära destinationer som Berlin, Dublin, London och Milano och samtidigt öppna nya rutter för att stärka vårt erbjudande och förhoppningsvis skapa nya favoriter för våra kunder."

När det gäller bokningsläget för våren förväntas bland annat Malaga, Palma och Milano toppa listan över de mest populära destinationerna. SAS utökar kapaciteten till flera populära storstäder för weekendresor men också till golfdestinationer som Palma, Alicante och Malaga. Under vintern kommer SAS även att erbjuda direktflyg från Stockholm till Sevilla och den populära golforten Costa Navarino i Kalamata, Grekland.

Svenskarnas topp 5-destinationer denna vinter:

1. London
  2. Malaga
  3. Miami
  4. Kanarieöarna
  5. New York

För att se SAS’ hela trafikprogram och boka nästa resa: sas.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, är SAS en drivande kraft inom hållbart flyg och i omställningen till flyg med nettonollutsläpp. Vi minskar kontinuerligt våra koldioxidutsläpp genom att använda mer hållbart flygbränsle, investera i nya bränslesnåla flygplan och genom partnerskap för innovation i ny disruptiv teknik– och på så sätt bidrar vi till branschens mål om netto noll koldioxidutsläpp till 2050. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen. För ytterligare information besök https://www.sasgroup.net