• Sätra Förvaltnings AB/

PROTOKOLL FRÅN SKRIFTLIGT BESLUTSFÖRFARANDE FÖR OBLIGATION OM 60 MILJONER SEK MED ISIN SE0012740918 UTGIVET AV SÄTRA FÖRVALTNING AB (PUBL), ORG NR 559015-9298 (”EMITTENTEN”

Emittenten skickade ut Kallelse Till Skriftligt Beslutsförfarande till innehavare av obligation om 60 miljoner SEK med ISIN SE0012740918 (”Obligation”), via Euroclear den 16 augusti 2022.

Beslut vid Beslutsförfarande har fattats genom sammanräkning per den 5 oktober 2022 av inkomna Beslutsformulär fram till den 4 oktober 2022. Beslut som har fattats vid ett i behörig ordning sammankallat och genomfört Beslutsförfarande är bindande för samtliga Fordringshavare.

Säkerhetsagenten har räknat samman inkomma Beslutsformulär. Fram till ordinarie svarstid den 27 september 2022 erhölls inte Beslutsformulär representerande över 50% av Justerat Lånebelopp. Svarstiden för Beslutsförfarandet förlängdes således till den förlängda svarstiden och Beslutsformulär erhölls representerade över 10% av Justerat Lånebelopp.

Per den förlängda svarstiden erhölls 15 Beslutsformulär, representerande nominellt 15 650 000, vilket motsvarar 13,25% av Justerat Lånebelopp. Fordringshavare med innehav inom ett försäkringsskal är inte röstberättigade, då det är försäkringsbolaget som är legal ägare. Av samtligt erhållna Beslutsformulär var två Fordringshavare ej röstberättigade. 0% röstade emot Emittentens förslag och 10,167% röstade för Emittentens Förslag.

Därmed beslutades enligt Emittentens förslag om ändringar i Villkoren.