Sätra Förvaltning kallar till Beslutsförfarande

i Obligationslån om 60 000 000 SEK, ISIN SE0012740918, med förslag om justering i obligationsvillkor

Sätra Förvaltnings AB (”Sätra Förvaltning”) har ett utstående obligationslån om 60 000 000 kronor, ISIN SE0012740918, (”Obligationslånet”). Coronapandemin har medfört både uppskjutning hyresintäkter och förseningar i detaljplanens tidplan. Detaljplanen för Sätra Centrum har antagits av Stadsbyggnadsnämnden i Stockholm Stad i december 2021. Den av Stockholm stad beslutade tidplanen för slutgiltigt antagande av detaljplanen i Stadsfullmäktige är mars 2022.

Emittenten har pågående dialog med intressenter om en försäljning av hela, eller delar, av projektet. Förmodligen kommer inte en försäljning att vara på plats till den 27 februari 2022, varför emittenten nu kallar fordringshavarna i Obligationslånet till ett beslutsförfarande med följande villkorsändringar i obligationsvillkoren:

• Möjlighet att skjuta upp räntebetalningar, senast till återbetalningsdagen
  • Förlängning av Obligationslånet från den 27 februari 2022 till den 27 augusti 2022
  • Tillägg av waiver fee om ytterilgare 1,00 procent av Obligationslånet, som betalas ut till fordringshavarna på återbetalningsdagen

Denna information är sådan som Sätra Förvaltning är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 februari 2022, kl. [09:00] CET.

OM SÄTRA FÖRVALTNING

Sätra Förvaltning har grundats av Curt Ahnström som har lång erfarenhet inom fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Sätra Förvaltning har genom dotterbolag förvärvat fastigheterna Djursätra 3 och Högsätra 10 som tillsammans är Sätra Centrum i stadsdelen Sätra i Stockholms stad. Högsätra 10 är den faktiska centrumfastigheten och Djursätra 3 är en intill liggande fastighet som idag inrymmer bland annat vårdcentral. Djursätra 3 är numera sålt till GreenDoor Holding AB. GreenDoor kommer att vidareutveckla Djursätra 3 med bland annat studentboende.