• SATS/

SATS vd Kent Orrgren ny ordförande för Friskvårdsföretagens branschorganisation FRISK

Report this content

Kent Orrgren, vd för SATS Sverige och Chief Operating Officer (COO) för SATS Holding, blir ny ordförande för Friskvårdsföretagens branschorganisation FRISK.

SATS-företagen blir samtidigt medlemmar i FRISK. - Vi vill arbeta för att befintliga och potentiella medlemsföretag tillsammans ska driva gemensamma träningsrelaterade frågor för att utveckla och stärka hela branschen. Vi vill också lyfta frågan om hälsa och träning högre upp på såväl samhällets som individens dagordning, säger Kent Orrgren, vd för SATS Sverige och COO SATS Holding, samt ny ordförande för FRISK. Friskvårdsföretagens branschorganisation FRISK arbetar för att förbättra profilen på tränings- och hälsobranschen samt situationen för alla som arbetar inom området. Det handlar om frågor så som standardiserad certifiering för alla utbildningar och för instruktörer, anställningsvillkor för de som arbetar i branschen, standardiserade och branschanpassade avtal, att motverka doping samt verka för en konkurrensneutral marknad för alla aktörer på träningsmarknaden. - Det är med glädje och stora förhoppningar som jag överlämnar ordförandeskapet till Kent Orrgren. Med sina ledaregenskaper och sin handlingskraft kommer han att bidra till att utveckla FRISK. Det är endast genom att företagen i branschen enas runt alla viktiga frågor som vi kan skörda framgångar, vilka gagnar hela friskvårdssektorn, säger Ola Helt, FRISK. SATS är Nordens ledande träningsföretag med fler än 155 träningscenter i hela Norden. SATS mål är att hjälpa fler personer att träna regelbundet för att nå ett ökat välbefinnande. Genom FRISK vill företaget vara med och påverka marknaden och på så sätt stärka hela träningsbranschens varumärke. Cirka 175 träningsställen är idag medlemmar i FRISK, som till exempel Feelgood, Medley, SATS, Sportlife och World Class.

Taggar: