Satsafe får ny vd

SATSAFE FÅR NY VD Björn Krasse, VD för positioneringsföretaget Satsafe, övergår till rollen som vice styrelseordförande samtidigt som Michael Skordby tillträder som tillförordnad VD. -Björn har gjort ett fantastiskt arbete det senaste året då Satsafe gått från att vara ett rent utvecklingsföretag till ett kommersiellt bolag. Jag förstår att han tycker det är en spännande utmaning med en toppbefattning som VD för ICA-Ahold´s helägda dotterbolagsgrupp Ica Menyföretagen, en verksamhet på 4,5 miljarder kronor i omsättning och 1000 anställda. Samtidigt gläds jag över att Björn kvarstår i styrelsen och säkrar kontinuiteten i det operationella och strategiska arbetet, säger Ulf Hubendick, styrelseordförande i Satsafe. -Satsafe har aldrig stått starkare än nu, samtidigt som mycket återstår att göra. Jag kommer i mitt styrelsearbete driva de strukturella diskussioner vi för med både inhemska och internationella aktörer inom branschen, säger Björn Krasse. Som tillförordnad VD har styrelsen utsett Michael Skordby, tidigare vice VD och ansvarig för utlandsförsäljning och corporate development. -Michael har gjort ett gediget arbete som vice VD och är en bra efterträdare till Björn, avslutar Ulf Hubendick. Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är dels transport och logistikföretag, dels bil- och båtägare. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom marknaden för positionsbaserade tjänster i Europa. Bland ägarna finns Emerging Technologies, Delphi Capital och Banco Fonder. För mer information se http://www.satsafe.se Michael Skordby Ulf Hubendick, styrelseordförande Satsafe MLS AB Cap Gemini Ernst & Young Tel: 08-545 878 04 / 0733- Tel: 0705-279 715 25 75 02 michael.skordby@satsafe.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00970/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00970/bit0002.pdf