Satsafe får order på system för transportledning från budföretaget 215 215

SATSAFE FÅR ORDER PÅ SYSTEM FÖR TRANSPORTLEDNING FRÅN BUDFÖRETAGET 215 215 Positioneringsföretaget Satsafe har erhållit en order från budbilsföretaget 215 215. Ordern omfattar transportledningssystemet Satbud som är avsett för budverksamhet. Systemet kommer att användas för transportledning från 215 215:s huvudkontor i Malmö av ett 40-tal budbilar. Satsafe är verksamt inom mobil positionering med fokus på fordonssektor och applikationer inom transportledning och säkerhet. Förutom system för transportledning för bland annat åkerier, taxi och budföretag, tillhandahåller Satsafe lösningar för mobil positionering för både professionella användare och privata bil- och båtägare. Satsafe levererar även lösningar för övervakning och terminering av larm till larmcentral, samt olika typer av mobila kommunikationslösningar. "Vi ser stora möjligheter genom investering i ny teknik" säger 215 215:s VD Mats Gunnarsson. "Vi bedömer att Satsafes system för transportledning både kan skapa ökad kvalitet och föbättrad effektivitet i vår budverksamhet och styckegodshantering". "Det är särskilt roligt att vinna ny terräng inom budbilssektorn" säger Satsafes VD Björn Krasse. "Här finns en mycket stor potential både i Norden och internationellt". Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är transportföretag, mobila serviceorganisationer med många medarbetare på fältet och konsumentmarknaden (bil- och båtägare). Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom MLS (Mobile Location Services) i Europa och Nordamerika. Bland ägarna finns Emerging Technologies, Delphi Capital och Banco. För mer information se http://www.satsafe.se Om 215 215: 215 215 är ett Malmö-baserat budföretag med verksamhet i region Skåne. Totalt finns ett 40-tal bilar i flottan och verksamheten omfattar både bud och styckegodshantering. För mer information se http://www.215215.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01750/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01750/bit0002.pdf