SATSAFE får order på transportledningssystem från Rytrans

SATSAFE får order på transportledningssystem från Rytrans Satsafe MLS AB har erhållit en order från EG & Rytrans AB. Ordern avser IT-system för transportledning av alla typer av transportuppdrag som utförs i hela Europa med totalt 70 enheter. -Satsafes system bidrar till ökad kundnytta i alla led med ökad effektivitet och flexibilitet som kännetecknar EG & Rytrans AB, säger Rytrans ABs VD Anders Nilsson. -Vår ambition är att erbjuda våra kunder en smidig helhetslösning där transportledning och fakturering kan hanteras från en och samma plattform, säger Satsafes VD Björn Krasse. "Det är särskilt roligt att en mycket professionell kravställare som Rytrans väljer denna lösning." Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är transport, mobila serviceorganisationer med många medarbetare på fältet och konsumentmarknaden. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom MLS (Mobile Location Services) i Europa. Marknaden förväntas år 2005 i Europa omsätta 130 miljarder SEK enligt konsultföretaget Strategis Group. Bland Satsafes ägare finns Emerging Technologies, Delphi Capital, Banco och Nordbanken Fonder. För mer information se http://www.satsafe.se Om EG & Rytrans EG & Rytrans AB drivs i Helsingborg med alla typer av transportuppdrag i hela Europa. Rytrans utför och förmedlar all form av lagring, omlastning, packning och distribution från egen terminal, Ryterminalen. EG & Rytrans utför "övernattleveranser" i hela Sverige och paniktransporter över hela Europa med hög kvalitet. Mer information finns på http://www.rytrans.se För ytterligare information kontakta: Peter Wergens Göran Barkfors Anders Nilsson Satsafe Satsafe Rytrans AB Tel: 0733 - 25 75 04 Tel: 0733 - 25 75 70 Tel: 042-16 26 50 Tel: 08 - 545 878 00 Tel: 040 - 176 430 peter.wergens@satsaf e.se goran.barkfors@satsafe.se anders.nilsson@rytrans. se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/26/20010926BIT01140/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/26/20010926BIT01140/bit0002.pdf