Satsafe har tecknat samarbete med åtta större bilåterförsäljare i holland

Report this content

SATSAFE HAR TECKNAT SAMARBETE MED ÅTTA STÖRRE BILÅTERFÖRSÄLJARE I HOLLAND Positioneringsföretaget Satsafe har genom sin holländska representant Markdata tecknat samarbete med åtta större återförsäljare av bilar i Holland. Totalt har dessa återförsäljare mer än 140 distributionspunkter och täcker större delen av Holland. Bland de bilmärken som säljs genom detta nät finns Lamborghini, Ferrari, Bentley, Rolls-Royce och Opel. Bland större städer som täcks finns Amsterdam, Hague, Dordrecht, Nieuwerkerk, Steenbergen, Nuenen och Veldhoven. - Satsafes produkter och system erbjuder klar kundnytta både för professionella transportföretag och för privata bilägare, säger Jeroen Blankenstein, VVD i Markdata. Intresset från kunderna är mycket stort inte minst vad avser användning i exklusiva bilar. Markdata distribuerar via återförsäljare av bilar bland annat Satsafes GPS-, GSM- och internet-baserade produkt Car Position Alarm. Genom denna produkt kan privata bilägare få ett anti-stöld skydd för bilen, samt vissa säkerhets- och assistensrelaterade tjänster. - BeNeLux är en av Europas transportintensivaste regioner och det finns mycket stort potential för våra produkter i regionen, säger Satsafes VD Björn Krasse. Det gäller både produkter för konsumentmarknaden och för professionella användare. Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är dels transport och logistikföretag, dels bil- och båtägare. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom marknaden för positionsbaserade tjänster i Europa. Bland ägarna finns Emerging Technologies, Delphi Capital och Banco Fonder. För mer information se http://www.satsafe.se Om Markdata: Markdata är en holländsk leverantör av IT och telekom tjänster. Verksamheten omfattar bl a distribution av IT- och telekomutrustning, billing tjänster, mjukvaruutveckling, projetledning, marknadsförings- och säljstöd. För mer information se http://www.markdata.nl För ytterligare information kontakta: Peter Hjorth Jeroen Blankenstein Investor & Public Relations VVD Satsafe MLS AB Markdata Innovations & Solutions BV Tel: 08-545 878 03 / 0708-15 78 41 Tel:+31-348 49 06 10 peter.hjorth@satsafe.se jblankenstein@markdata.nl ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00870/bit0001.pdf