Satsafe positionerar äventyrare i gummibåt till Casablanca

Report this content

SATSAFE POSITIONERAR ÄVENTYRARE I GUMMIBÅT TILL CASABLANCA Positioneringsföretaget Satsafe samarbetar med äventyraren Johan Nilson som på fredagen den 8 juni startar sin flygning i gummibåt från Stockholm till Casablanca. Expeditionens längd beräknas till sex veckor och går genom nio länder till Casablanca. - Det svåra har varit att kartlägga det enorma spindelnätet av luftfartsvägar som ska ta mig 5.500 km igenom Europa och in i nästa kontinent, säger Johan Nilson. Farkosten är full med utrustning; dator, satellittelefon, GSM-telefon, kommunikationsradio, tre kameror, GPS-navigator med mera. Under resans gång kommer filmsekvenser, dagbok och aktuell position från äventyret att visas bl.a. på hemsidan www.johannilson.com. På fredag, 8 juni, gör Johan en pressflygning runt Djurgården kl.20 med utgångspunkt från restaurang J i Nacka Strand. Därefter går starten mot Afrika. - Med Satsafes utrustning kan intresserade kontinuerligt följa Johans position eller hur en äventyrare tar sig till Casablanca, säger Satsafes VD Björn Krasse. Vi önskar Johan all lycka i hans strapatser. Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är dels transport och logistikföretag, dels bil- och båtägare. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom marknaden för positionsbaserade tjänster i Europa. Bland ägarna finns Emerging Technologies, Delphi Capital och Banco Fonder. För mer information se http://www.satsafe.se Om Johan Nilson: Johan Nilson började sin karriär som äventyrare vid 25 års ålder och har sedan dess hunnit med 6 expeditioner. För mer information om Johan Nilson och hans expedition till Casablanca se http://www.johannilson.com För ytterligare information kontakta: Torbjörn Ferndahl Johan Nilson Marknadschef Äventyrare Satsafe MLS AB Tel: 070 / 856 5664 Tel: 08-545 878 00 / 0733-25 75 10 www.johannilson.com torbjorn.ferndahl@satsafe.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00950/bit0001.pdf