SATSAFE positionerar golfspelare på Volvo Scandinavian Masters

SATSAFE positionerar golfspelare på Volvo Scandinavian Masters Positioneringsföretaget Satsafe MLS AB positionerar golfspelare på Volvo Scandinavian Masters. Besökarna kan via storskärm och i realtid följa spelarnas väg runt banan. Applikationen för att positionera golfspelarna visar hur positioneringstjänster kan nyttjas för att hålla reda på var olika personer eller enheter befinner sig. Positionering kan t.ex. nyttjas för transport- och budföretag för att öka effektiviteten, som säkerhetslösning för ensamarbetare och utsatta yrkesgrupper eller som larmlösning för bil- och båtägare. - Med ny teknik blir utrustningen allt mindre och får bättre funktion. Även kostnaden minskar vilket gör att olika positoneringstjänster blir tillgängliga för privatpersoner, säger Satsafes Marknadschef Torbjörn Ferndahl. Var några av spelarna befinner sig kan du se på www.satsafe.se eller i Europolitan Vodafones upplevelsetält i sponsorbyn på Volvo Scandinavian Masters. Om Satsafe: Satsafe MLS AB grundades 1998 och handlas inofficiellt på HQ Tech Market. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är transport, mobila serviceorganisationer med många medarbetare på fältet och konsumentmarknaden. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom MLS (Mobile Location Services) i Europa och Nordamerika. Marknaden förväntas år 2005 i Europa omsätta 130 miljarder SEK enligt konsultföretaget Strategis Group. Bland Satsafes ägare finns Emerging Technologies, Delphi Capital, Banco och Nordbanken Fonder. För mer information se http://www.satsafe.se. För ytterligare information kontakta: Torbjörn Ferndahl, Marknadschef Satsafe MLS AB Mobil: 0733 - 25 75 10 Tel: 08- 545 878 00 torbjorn.ferndahl@satsafe.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/03/20010803BIT00230/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/03/20010803BIT00230/bit0003.pdf