Bli stjärna i världens längsta musikvideo – Let’s baby dance

Report this content

Evian lanserar nu världens längsta musikvideo i samarbete med sina konsumenter – Let’s baby dance.  Musikvideon tar avstamp i en reklamfilm med handplockade New York-bor och är i dagsläget 3 timmar och 35 minuter lång. Budskapet är tydligt - Live Young.

Live Young
Under budskapet Live Young lanserar Evian kampanjen Let’s baby dance. Evian beskriver ungdomlighet som ett sinnestillstånd, snarare än en siffra.

– För att synliggöra detta handplockades människor med utmärkande stil, oberoende av ålder, på New Yorks gator. Dessa filmades sedan i MILK Studios i New York, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus.

Reklamfilmen är grunden till det som nu ska utvecklas till världens längsta musikvideo.

Let’s baby dance
Genom att gå in på letsbabydance.evian.com eller genom att ladda ner Let’s baby dance-appen kan alla delta i musikvideon. Videon lanserades i utvalda länder den 19 april och är i dagsläget 3 timmar och 35 minuter lång.

Kampanjen Let’s baby dance består av reklamfilm, musikvideo och T-shirtar.

T-shirtarna finns i tre utföranden och lanserades i konceptbutiken Colette i Paris. Musiken i videon är en remix av Tom Tom Clubs ”Wordy Rapping- hood” av DJ Mehdi och Uffie från Ed Banger Records.

Let’s baby dance är en vidareutveckling av budskapet Live Young som lanserades 2009 med Roller Babies: youtube.com/EvianBabies. Numera världens mest sedda reklamfilm på nätet (Guinness Rekordbok).

För ytterligare frågor vänligen kontakta; Louise Ahlander, Produktchef, Saturnus AB. Telefon 040 671 19 10. E-post louise.ahlander@saturnus.se

Familjeföretaget Saturnus i Malmö är i dag en utpräglad dryckesaktör med såväl egenproducerade drycker som agenturprodukter. Saturnus representerar idag internationella varumärken såsom Evian, Aquador, V-energidryck, Ubuntu Cola och Fruit Hit Smoothie. Företaget är dessutom en av väldigt få producenter av alkoholhaltiga drycker i Sverige och har även legotillverkning av spritdrycker. I det egenproducerade sortimentet återfinns bl.a. Skärgårdssnapsar, Utö, Piratens Besk, Glögg samt Drinkmixers. Saturnus grundades 1893 och har i dag 30 anställda.

Taggar: