Johan Winsborn tillträder som ny VD för SAUF

Report this content

Johan Winsborn tillträder som ny VD för SAUF, Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag, i mars 2016.

SAUF spelar en allt viktigare roll för utvecklingen av kompetensutveckling för vuxna. Branschen i Sverige växer och kompetensutveckling och utbildning blir en allt viktigare fråga för såväl företag som stat och kommun.

Johan kommer närmast från en tjänst som Chef för Produkt- och metodutveckling på Lernia och sitter i ledningsgrupperna för Lernias utbildningsdivisioner. Han har lång erfarenhet av utbildningsbranschen och har innehaft ett antal chefsbefattningar inom bland annat Lernia och Hermods både inom tjänsteutveckling och operativ verksamhet.

- Jag är väldigt glad och nöjd med rekryteringen av Johan Winsborn till SAUF. Johan har en unik kombination av erfarenhet och kompetens från utbildningsbranschen. Med Johan som VD fortsätter vi utveckla kvalitetsarbetet i branschen och SAUF kommer bli en ännu tydligare röst i Utbildningssverige, säger SAUF:s ordförande Pär Lager och fortsätter:

- Jag vill också passa på att tacka avgående VD Eva Torsson för ett mycket väl utfört arbete med att bygga SAUF till en ledande branschorganisation inom utbildning och kompetensutveckling. Jag önskar Eva lycka till och ser fram emot att samarbeta med henne även fortsättningsvis.

- Utbildningsbranschen står inför en stora utmaningar de kommande åren, där till exempel företeelser som digitaliseringen, migrationen, generationsväxlingen och validering av kompetens kommer att påverka hur utbildning och lärande sker i framtiden. Jag ser fram emot dessa och andra spännande utmaningar och att få vara med att fortsätta utveckla SAUF tillsammans med styrelsen och medlemsföretagen, säger Johan Winsborn, tillträdande VD för SAUF.

För mer information, kontakta:

Pär Lager, Ordförande SAUF
Johan Winsborn
par.lager@abnu.se
johan.winsborn@lernia.se

SAUF, Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag, är branschorganisationen för utbildningsföretag som kompetensutvecklar vuxna för yrkeslivet. Vi auktoriserar utbildningsföretag, arbetar för att förbättra för medlemsföretagen och för hög kvalitet och sunda affärsmetoder. SAUF grundades 1992 och har idag 75 medlemsföretag som tillsammans omsätter 6 mdkr och har ca 5 000 anställda

Taggar: