Carolina Herling förstärker Savills team inom Investment

Report this content

Savills har rekryterat Carolina Herling som Director. Hon förstärker bolagets team inom Investment och ansluter i december. I slutet av året ansluter även Niklas Samuelsson som VD, Anders Nordvall som Vice VD, Niklas Zuckerman som chef för Investment och Mikael Fasten som Director inom Investment.

Carolina Herling kommer närmast från Cushman & Wakefield, där hon sedan 2015 varit partner inom Capital Markets. Hon har mer än 13 års erfarenhet från fastighetsbranschen och har tidigare även arbetat på Scandinavian Property Group, Niam och Catella Corporate Finance.

“Efter våra nyligen annonserade rekryteringar av fyra av Sveriges främsta fastighetsrådgivare är jag mycket glad över att även Carolina ansluter. Jag ser fram emot att arbeta med teamet för att etablera Savills som en ledande fastighetsrådgivare inom Investment”, säger James Sparrow, Savills Chief Executive Officer UK & EMEA.

“Jag är glad över att Carolina Herling, som jag har haft nöjet att arbeta med tidigare, nu kommer att ingå i vårt växande team och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med henne igen”, säger Johan Ericsson, tf VD på Savills.

För information kontakta:

Johan Ericsson, Tf VD Savills Sweden                                       Tel: +46 70 544 00 00
Victoria Buchanan, Savills press office                                       Tel: +44 207 409 8940
Kai Stoermer, Savills press office                                               Tel: +44 207 075 2885

Om Savills

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 35 000 anställda och över 600 kontor i 60 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se