Anders Nyström ny Förvaltningschef på Savills

Savills har rekryterat Anders Nyström som ny chef för förvaltningsverksamheten med placering på Stockholmskontoret. Anders, som är ingenjör från KTH, har lång och gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning från Gyllenforsen och Newsec Asset Management. Närmast har Anders varit chef för förvaltningen på Einar Mattsson med ansvar för såväl egna fastigheter som externa kunders.

Anders får rollen som Head of Property Management och VD för Savills Förvaltning, med fokus på att bygga upp Savills förvaltningsverksamhet till en av de ledande i Sverige. Anders kommer också ha kontakten med Savills internationella kunder och kunder inom andra affärsområden såsom transaktion, uthyrning och värdering för att integrera serviceutbudet. Savills har för närvarande c:a 600 000 m2under förvaltning i Sverige och över 15 miljoner m2i övriga Europa.

”Savills befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas genom samarbetet mellan olika kompetensområden och det känns mycket intressant att få leda förvaltningsteamet i detta arbete”, säger Anders Nyström.

“Vi är mycket glada att ha lyckats rekrytera Anders, som med sin stora erfarenhet av extern förvaltning och sitt kontaktnät kommer att kunna ytterligare stärka Savills ställning i marknaden”, säger Ulf Nilsson, VD för Savills Sweden.

Anders kommer att vara placerad på Savills Stockholmskontor på Sergels Torg 12 och kommer att börja sin anställning de 20 augusti.

Ulf Nilsson, Savills Sweden
Tel:
+46 8 5458 5460 unilsson@savills.se

Savills
Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett närverk av 22,000 anställda på över 200 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.
Savills erbjuder i Sverige, förutom förvaltning, även uthyrning, värdering, analys, transaktion och projektledning och har c:a 90 medarbetare i Stockholm och Göteborg.