Cityfast hyr ut 1 660 kvm till Sydkoreanska Kulturcentret

Savills har varit rådgivare till Cityfast vid uthyrningen av 1 660 kvm kontor på Kungsholmsgatan 23 i Stockholm. Fastigheten byggdes som en kyrka 1929, vilket ger en unik karaktär till dagens kontorsfastighet med en takhöjd närmare tio meter, stora öppna ytor och flera entresolplan.

- Vi letade efter en lokal som lämpade sig för Sydkoreanska Kulturcentret och hittade äntligen denna fantastiska yta på Kungsholmsgatan 23. Samarbetet med Savills har möjliggjort för en smidig uthyrningsprocess och vi ser fram emot att öppna kulturcentret under 2022, säger Hyunhwoe JO Daisy, Sydkoreanska Kulturcentret.

- Vi har tillsammans med Cityfast arbetat för att hitta en hyresgäst som skulle passa väl in i fastigheten, och gärna ha en öppen verksamhet som möjliggör för många att kunna ta del av denna fantastiska byggnad. Sydkoreanska Kulturcentret har en vision för verksamheten som ligger helt i linje med Cityfasts tankar. Därför är det mycket glädjande att Savills tillsammans med Cityfast hittat rätt hyresgäst för fastigheten, avslutar Jessica Gräsberg.

För mer information kontakta:

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel:
jessica.grasberg@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se