Collegio säljer 49 lägenheter till Bouwfonds

Collegio, representerade av internationella fastighetsrådgivaren Savills, har sålt 3 fastigheter med sammanlagt 49 lägenheter i Barkaby och Täby till Bouwfonds.

Collegio har själva utvecklat de två fastigheterna i Barkaby som är toppmoderna miljöbostäder byggda under konceptet BoKlok, ett samarbete mellan IKEA och Skanska.

Savills kommer också att förvalta fastigheterna åt Bouwfonds.

Ulf Nilsson, VD för Savills, kommenterar: ”Detta är ännu ett förvärv i Sverige av Bouwfonds och visar på det ökande intresset för den svenska bostadsmarknaden från utländska investerare. Det är naturligtvis också roligt att vi fått förtroendet från köparen att förvalta bostäderna”.

Savills
Savills är ett ledande ledandefastighetsrådgivningsföretag grundat 1855 med över 22 000 anställda i Europa, Amerika, Asien, Australien och Afrika fördelade på över 200 kontor. Savills i Sverige erbjuder förutom uthyrning även transaktionsrådgivning, värdering, fastighetsförvaltning, projektledning och analystjänster.

För ytterligare information kontakta gärna:

Ulf Nilsson, Savills
Tel: +46 (0) 8 5458 5460