DANSKA NYBOLIG ANSLUTER TILL SAVILLS

Internationella fastighetsrådgivaren Savills har utökat sitt europeiska nätverk genom ett samarbetsavtal med Nybolig Erhverv i Danmark.

Nybolig Erhverv är Danmarks största kommersiella fastighetsrådgivare med 25 kontor över hela landet och erbjuder tjänster som fastighetstransaktioner, uthyrning och värdering.

"Savills har ett omfattande europeiskt nätverk och samarbetet med Nybolig stärker vår position i Danmark och norra Europa." säger Mark Ridley, Europachef på Savills.

”Genom samarbetet med Nybolig kan vi nu erbjuda rådgivningstjänster avseende kommersiella fastigheter över hela Norden då vi sedan tidigare har samarbeten med Heilo i Norge och Realia i Finland.” säger Anders Nyström, Sverigechef på Savills.

John Lindgaard, VD och delägare i Nybolig Erhverv, tillägger: "Förutom att behålla vår position som landets största kommersiella fastighetsrådgivare når vi genom samarbetet med Savills den europeiska marknaden. Vår gemensamma plattform blir det naturliga valet vid kommersiell fastighetsrådgivning. "

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Nyström, VD, Savills Sweden AB             Tel: +46 (0) 736 82 03 00

Victoria Buchanan, Savills presskontakt               Tel: +44 (0) 20 7409 8940

Savills är ett världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 27 000 anställda i över 600 kontor spridda på mer än 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.

Om Nybolig Erhverv
Nybolig Erhverv har en marknadsledande position inom fastighetsmäkleri med 25 kontor och en god spridning över hela Danmark.