Duo ska leda Savills affärsområde Förvaltning

Från och med juni 2023 kommer Thomas Malmberg att bli ny Head of Property Management för Savills Sweden och Malin Silversvala kommer att leda affärsutveckling i en ny roll i förvaltningsteamet, meddelar den internationella fastighetsrådgivaren.

Thomas, som anslöt till Savills Sweden för drygt tre år sedan, leder för närvarande Savills Sweden Retail, som innefattar bland annat Stockholm Quality Outlet och Barkarby Handelsplats. Med över 17 års erfarenhet inom detaljhandel, bland annat som köpcentrumdirektör för IKEA i Sydostasien och Ryssland, besitter han en gedigen kompetens inom fastighetsutveckling och -förvaltning.

Under de senaste tre åren har Malin varit chef för fastighetsförvaltningen inom Savills Sweden, en roll som hon lämnar över till Thomas. Hon arbetade på Savills mellan 2010–2016 för att därefter vara på CBRE och ICA Fastigheter innan hon återvände till Savills 2020. Hon kommer nu att ta sig an rollen som Head of Business Development inom affärsområdet Förvaltning.

Malin Silversvala, Head of Business Development inom Förvaltning, Savills Sweden, säger: "Den här förändringen innebär ett ökat fokus på affärsutveckling för våra tjänster inom förvaltning och fastighetsdrift. Vi ser en stor efterfrågan inom dessa områden och tror på en stark tillväxt under de kommande åren.”

Niklas Samuelsson, VD, Savills Sverige, tillägger: "Fastighetsförvaltning är ett viktigt tillväxtområde för Savills, inte bara i Sverige utan även i Europa och Mellanöstern, där vi har ökat vår förvaltningsyta från 17,28 miljoner kvm år 2021 till 24,65 miljoner kvm den 31 december 2022."

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nina Gardö, Savills Sverige, E: nina.gardo@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 40 000 anställda och över 700 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se