• Savills Sweden AB/

Federativs Förlagshus har nu hyrt ut sista våningsplanet i sin Fastighet på Sveavägen 98 till Vårdbemanning Sverige AB

Savills har varit rådgivare till Federativs Förlagshus vid uthyrningen av totalt 4 våningsplan på Sveavägen 98 i Stockholm, nu har det sista planet hyrts ut till Vårdbemanning Sverige.

- Vi fick en riktigt bra känsla så fort vi steg in i lokalen för första gången och nu ser vi fram emot att flytta in! Vi är glada över att vi hittade hit!, säger Emma Antonsson, grundare Vårdbemanning Sverige.

- Vi är glada över att välkomna Vårdbemanning Sverige till den här fina fastigheten som genomgått en omfattande renovering 2020. Vi är stolta över att ha skapat en ett modernt koncept med tre attraktiva kontorsplan samt ett industriplan med högt i tak, fina fönster och rustik känsla som nu inrymmer ett tryckeri, säger Sefkan Halbori, Fastighetschef, Savills Förvaltning.

- I detta fall var det extra kul att se hur ett koncept utvecklats i samarbete mellan projektteam och förvaltning kan skapa attraktionskraft och så snabbt landa ett avtal med tillträde redan i maj. Vi gratulerar Vårdbemanning och Federativs Förlag till ett framtida gott samarbete, avslutar Jessica Gräsberg.

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel:
jessica.grasberg@savills.se

Om Savills Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se