FRAGERUS SÄLJER STUDENTLÄGENHETER TILL WILLHEM

Fragerus Fastigheter AB säljer två fastigheter i Halmstad till ett värde av 145 Mkr.

Fastigheterna är utmärkt belägna – den ena fastigheten ligger i anslutning till Halmstads nya resecentrum, den andra i nära anslutning till Högskolan. Tillsammans rymmer fastigheterna 288 studentlägenheter

”Vi är mycket nöjda med att lämna över förvaltningen till Willhem – en långsiktig förvaltare som har ett genuint engagemang i sina hyresgäster”, säger Göran Christiansson, delägare Fragerus.

Savills har varit rådgivare till säljaren genom sitt Göteborgskontor, som därmed etablerar sig som en del av Savills transaktionsteam.

”Det är mycket glädjande att Göteborgskontoret genom denna affär, och rekryteringen av Axel Edwall, blivit en integrerad del av det svenska transaktionsteamet” säger Leif Johansson, Savills.

Savills

Savills är ett ledande ledandefastighetsrådgivningsföretag grundat 1855 med över 22 000 anställda i Europa, Amerika, Asien, Australien och Afrika fördelade på över 200 kontor. Savills i Sverige erbjuder förutom uthyrning även transaktionsrådgivning, värdering, fastighetsförvaltning, projektledning och analystjänster.

---------------------------------------------------

För ytterligare information kontakta gärna:
Ulf Nilsson, Savills                                                           Tel: +46 (0) 8 545 85 460
Victoria Cambridge, Savills press office                              Tel: +44 (0) 20 7409 8940