GABRIELLE HEMMERLIND TILL SAVILLS

Savills har rekryterat Gabrielle Hemmerlind till tjänsten som, Head of Office Agency för Sverige.

Gabrielle har närmare 15 års erfarenhet från uthyrning/affärsutveckling och kommer närmast från Newsec där hon arbetat med dess förvaltningskunders fastigheter. Tidigare har Gabrielle arbetat för bl.a. DTZ och Cushman & Wakefield. Gabrielle har även varit nominerad till årets Uthyrningskonsult.

”Gabrielle har ett brett nätverk och ett gediget ”track record” på genomförda projektuthyrningar som kommer att stärka uthyrningen och även förvaltningsaffären. Hon blir därför ett välkommet tillskott till vår uthyrningsverksamhet”, säger Anders Nyström, VD Savills i Sverige.

”Det skall bli väldigt spännande att få ansvaret för att utveckla och bygga vidare uthyrningsorganisationen”, säger Gabrielle Hemmerlind.

”Diskussion pågår med ytterligare ett par seniora samt några semi-seniora
uthyrare som skall stärka både vårt varumärke och verksamhet”, fortsätter Anders Nyström.

Gabrielle kommer att ingå i ledningsgruppen och vara placerad på Savills Stockholmskontor på Sergels Torg 12 och börjar sin anställning den 17 augusti.

Anders Nyström, VD Savills Sweden Tel: +46 8 674 03 33 anystrom@savills.se

Savills är ett världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 27 000 anställda med över 600 kontor spridda fördelade på 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.