Patrizia hyr ut till Hays AB och The We Select Company AB på Bryggargatan 4

Savills uthyrningsteam har varit rådgivare till Patrizia vid uthyrningen av 711 kvm kontor på Bryggargatan 4 i centrala Stockholm. Uthyrningen är fördelad på två kontorslokaler; 370 kvm som hyrs ut till Hays AB och 341 kvm till The We Select Company AB. Båda kontoren ligger på plan 4. Det finns idag ett vakant kontor om 102 kvm i markplan, i övrigt är fastigheten fullt uthyrd.

- Det är alltid givande för vårt uthyrningsteam att arbeta med en affär därfastighetsägare och hyresgäster finner varandra och därigenom skapar en riktigtbra gemensam lösning. Båda lokalerna har sitt unika uttryck som passar de bådahyresgästerna väl, men på sitt eget vis.

Nu har vi endast en liten kontorsyta om 102 kvm kvar att hyra ut i denna fantastiskafastighet med egen ingång från gatan. En lokal perfekt att skräddarsy för det lillaföretaget, endast belägen ett tiotal meter från Drottninggatan och nära till StockholmCity och Centralstationen.

Vi ser i övrigt ett fortsatt starkt intresse från företag och organisationer att hitta riktigtbra lokaler i bra citylägen, för att attrahera sin personal att trivas och återigen arbetafrån kontoren, säger Jessica Gräsberg, Head of Agency på Savills.

Vi på Patrizia är väldigt glada att kunna välkomna två nya hyresgäster till huset ochser fram emot ett gott samarbete de kommande åren. Huset är nu i princip fulltuthyrt, tack vare ett gott samarbete med Savills, säger Sofie Berggren på Patrizia

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel:
jessica.grasberg@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 40 000 anställda och över 700 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se