Savills bygger om och förtätar vid Norra Bantorget

Savills har fått uppdraget att projektleda renovering och tillbyggnad av två bostadsfastigheter på Norrmalm i Stockholm, åt Ignis Funébris Försäkringsförening.

Fastigheterna Kilen 3 och Kilen 8 är belägna på Norrmalm i Stockholm, där de uppfördes mellan slutet 1920 och början av 1930. Fastigheterna består idag av 46 lägenheter samt åtta lokaler. Uppdraget omfattar projektering och projektledning avseende renovering av fastigheterna, tillskapande av tre nya vindslägenheter samt fyra nya lägenheter i en tillbyggnad. Totalt tillkommer ca 500 kvm nya bostadsyta.

Projektverksamheten inom Savills har stor erfarenhet av ROT av befintliga fastigheter, men även hyresgästanpassningar och nyproduktion av bostäder. Verksamheten omsatte 2012 ca 23 mkr mestadels relaterat till den egna förvaltningsstocken.

Jonas Högset, Projektchef   Tel: +46 8 674 03 19     jhogset@savills.se

Savills fastighetsförvaltning åt ett 30-tal kunder med totalt ca 160 fastigheter i Sverige.

Förutom förvaltning finns projektledning, uthyrning, värdering, analys och transaktion bland tjänsteutbudet. Antalet medarbetare uppgår till ca 90 st.

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett nätverk av 25,000 anställda på över 500 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.