SAVILLS EXPANDERAR OCH REKRYTERAR NY VÄRDERINGSCHEF

Savills har rekryterat Karin Zakariasson, MRICS, som ny värderingschef för den svenska marknaden.

Karin, som närmast kommer från positionen som värderingschef på Newsec, har anställts för att ytterligare stärka Savills värderingskompetens och bredda den svenska och internationella kundbasen.  Karin kommer också ha som uppdrag att växa Savills till ett av de ledande värderingsbolagen i Sverige.

Innan Karin kom till Newsec har hon arbetat med fastighetsvärdering på Handelsbanken och HSB. Hon har 25 års erfarenhet från fastighetsbranschen och hennes kunder inkluderar svenska och internationella banker som Swedbank, Aareal Bank och Pfanntbriefbank, samt fastighetsbolag och institutioner som Steen & Ström och Vasakronan.

Savills nuvarande värderingschef, Lars Rickardson, har utnämnts till ansvarig för konsultverksamheten, dvs. konsulttjänster, värdering samt research och analys. Han kommer att arbeta tillsammans med Karin för att utveckla värderingsprodukten och bygga Savills värderingsverksamhet till marknadsledande.

“Vi är mycket glada att ha lyckats rekrytera Karin, som har en mycket stark ställning i marknaden och kommer att leda vår utveckling mot att bli det ledande värderingsföretaget på den svenska marknaden” säger Ulf Nilsson, VD för Savills Sweden.

Savills Stockholmskontor är beläget på Sergels Torg 12, Stockholm.

Ulf Nilsson, Savills Sweden AB, Tel: +46 8 5458 5460 ulf.nilsson@savills.se

Savills

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett närverk av 20,000 anställda på över 200 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern