SAVILLS EXPANDERAR OCH REKRYTERAR UTHYRNINGSCHEF

Savills har rekryterat Petter Klingofström som uthyrningschef med ansvar för att bygga upp Savills uthyrningsverksamhet på den svenska marknaden.

Petter, som närmast kommer från positionen som Senior Manager på Tenant & Partner, har anställts för att bygga upp en uthyrningsverksamhet på den svenska marknaden och bredda den svenska och internationella kundbasen. Petter kommer också ha som uppdrag att växa Savills till ett av de ledande uthyrningsbolagen i Sverige.

Innan Petter kom till Tenant & Partner har han arbetat med lokalrelaterade frågor på Thulefastigheter och CB Richard Ellis. Han har 14 års erfarenhet från fastighetsbranschen och hans kunder inkluderar svenska och internationella kunder som exempelvis Unilever, L’Oréal och Schibsted.

Petter kommer att arbeta tillsammans med Savills fastighetsförvaltning för att utveckla uthyrningsprodukten. Savills kommer att erbjuda sina uthyrningstjänster till såväl förvaltningskunder som övriga fastighetsägare.

“Vi är mycket glada att ha lyckats rekrytera Petter, som har en stark ställning i marknaden och kommer att bygga en verksamhet med målsättningen att bli det ledande uthyrningsföretaget på den svenska marknaden” säger Ulf Nilsson, VD för Savills Sweden.

Petter kommer att vara placerad på Savills Stockholmskontor på Sergels Torg 12.

Ulf Nilsson, Savills Sweden AB                                        Tel: +46 8 5458 5460 unilsson@savills.se

Savills

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett närverk av 22,000 anställda på över 200 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.